Omgaan met agressie | wooncorporaties
Als wooncorporatie medewerker krijgt u waarschijnlijk te maken met situaties waarin u geconfronteerd wordt met agressief of grensoverschrijdend gedrag. Het is belangrijk om te weten hoe u in deze situaties kunt handelen en escalatie kunt voorkomen. Onze training biedt u de kennis en vaardigheden om effectief om te gaan met agressie en conflicten.
Tijdens de training leert u hoe u agressief gedrag kunt herkennen en hoe u hierop de-escalerend kunt reageren. We bieden u praktische tips en handvatten om in diverse situaties rustig te blijven en aan uw veiligheid te denken. Daarnaast leren we u hoe u effectief kunt communiceren in conflictsituaties, zodat u tot een oplossing kunt komen die bij voorkeur voor beide partijen acceptabel is.
Onze training is gebaseerd op de meest recente inzichten en onderzoeken op het gebied van agressiepreventie en conflictbeheersing. Daarnaast worden de lessen aangepast aan de specifieke behoeften en uitdagingen van uw wooncorporatie zoals ondermijning, soevereinen of autonome huurders, intimidatie of zelfs doxing.
werkwijze
Onze trainingen worden op een dynamische en interactieve manier gegeven. Middels oefeningen, theorie, casuïstiek, discussies en rollenspellen wordt de materie duidelijk gemaakt en verankerd in de psyche. Een veilige omgeving om te trainen staat voorop. Uw collega's zullen de opgedane kennis en vaardigheden direct kunnen toepassen in uw dagelijkse werkzaamheden. U krijgt de kans om te oefenen met verschillende scenarios en om feedback te ontvangen van onze ervaren trainers.
leerdoelen
- Objectbenadering;
- Identificeren van verschillende vormen van agressie;
- Professioneel en methodisch handelen;
- Omgaan met agressie;
- Vluchten, vechten maar niet meer verstijven;
- Casuïstiek; bijvoorbeeld ontwikkelingen zoals omgaan met Soeverein verklaarden (of autonoom verklaarden)
- Fysieke weerbaarheid (als praten niet meer helpt);
- Simulaties;
- Juridische aspecten;
- Nazorg;
doelgroep
- Mutatie opzichters
- Opzichters dagelijks onderhoud
- Wijkbeheerders
- Complexbeheerders
- Werkvoorbereiders
- Receptie medewerkers
- Woonconsulenten
- Klant adviseurs
- Verhuur consulenten
- Incassoafdeling
- Onderhoudsdiensten
planning
Trainingen worden in overleg ingepland.
duur van de training
Trainingen kunnen variëren van één dagdeel tot twee dagen, afhankelijk van de vooraf afgestemde leerdoelen en eventuele specialisaties zoals een interventieteam. Na afloop van de training ontvangt u een certificaat als bewijs van deelname. Hiermee kunt u aantonen dat u de kennis en vaardigheden bezit om effectief om te gaan met agressie en conflicten.
de voordelen van onze training op een rij
Kortom, onze training omgaan met agressie is een essentiële investering voor wooncorporaties. U leert hoe u agressie kunt voorkomen, de-escaleren en oplossen, zodat u een veilige en prettige werkomgeving kunt creëren voor uzelf en uw collega's.
investering
Omdat onze trainingen afgestemd zijn op uw organisatie en daarbij behorende uitdagingen werken wij op offerte basis. Deze kan altijd in een vrijblijvend oriëntatie gesprek toegelicht worden. Dus vraag een offerte verzoek aan en ervaar zelf de voordelen van onze samenwerking!